adiejo.reismee.nl

een dag met een gouden randje en ster

lieve allemaal , wij hebben weer zo'n bijzondere leuke fijne aparte warme (letterlijk en figuurlijk) dag beleefd het was weeeeer gewelding. als eerste mochten we uitslapen om half 10 moesten we pas in de bus zijn. we gingen naar een fiets'verhuur'. daar stond voor de hele bus een fiets klaar we gingen heerlijk fietsen door natuur en langs dorpjes. wij waren de bezienswaardigheid voor de thaien en zij voor ons. er werd weer vrolijk naar elkaar gezwaaid. het is leuk om te zien de dagelijkse bezigheden. ik moest denken aan de woorden van rik felderhof . hij zei hoe rijker de mensen hoe hoger de hekken, deze mensen hadden alles open en bloot . en waren heel gelukkig. iedereen lacht. wij bezochten eerst een rijst pellerij met hele oude machines van hout. leuk om te zien. daarna naar gingen wij in een huis van een familie. een oude vrouw zal diverse maaltijdpakketjes te maken in bananenbladeren. deze werden verkocht op de markt. boven was een open ruimte met een 2 persoonsbed met een gordijn. wijdachten dat in de andere ruimtes de badkamer zou zijn. maaar daar sliepen vader en moeder en in de open ruimte opa en oma ( want die doen het niet meer denken de kinderen) daarna koffie , weer verder op de fiets naar een weverij. 3 dagen weven voor 2 meter stof die voor ons ongeveer 10 euro kost. en dan ook nog op patroon. we zijn ook nog gestopt bij een rubberplantage. daarna geluncht was gezellig. rond half 3 waren we terug in het hotel even snel over de markt gelopen wat er nog van over was b.v. zakken met levende springen de kikkers. hele varkenskoppen, levende vissen ook hebben jos en henk smorgens nog varkens piemels gezien. wat zouden ze daar toch mee doen. snel terug want om 5uur weer in de bus om naar een barbeque te gaan. eerst met de bus. toen 10 minuten over een landweggetje met de fiets om op een sprookjesachtige plek te komen. deze plek van van de nederlandse eigenaar van special traval met zijn thaise vrouw. er was geen elektra, hij had een plantage met speciale bomen ananassen, bananen en een boomsoort die gebruikt wordt in de parfumindustrie om de geur lang vast te houden. Hij was heel aardig een uitstekende gastheer. wij kregen verrukkelijk eten. alle borden waren schoon leeg. zelfs van jos. de drank was onbeperkt dinie en ada konden eindelijk eens een heerlijk wit wijntje nemen, moniek had gezegd dat de thaise witte wijn niet lekker was . nou deze uit zuidafrika WEL. inmiddels was het natuurlijk aardedonker. miljoen sterren aan de hemel rondom fakkels, kampvuur. kaarsen, het werd natuurlijk ook nog gezelliger dan het als was. de avond werd afgesloten met grote wenslampions. een grote papieren zak met onderin een grote kaars. door de warmte steeg hij op we moesten hem per met elkaar vasthouden en een wens meegeven. dat is dan toch wel weer even een soort plechtig moment, en ben je bewust van het hier en nu en deze geweldige avond. daarna werden wij weer terug gebracht naar de bus in een tracktor met aanhanger, met daarop vrolijk gekleurde plastickinderstoeljes .en een pickup rond 11 uur weer terug in het hotel. dinie als een speer naar de computer. (er is er maar een en er wilden er nog meer internetten) de rest ging de schone was uitzoeken wat ietsiepietse heel erg door de war was. hilariteit alom. morgen hebben we een lang bus dag en hebben we ruildag. het vervolg van gisteren houden jullie nog te goed wa nter willen er nog meer internetten en morgen zal een busdag zijn met weinig? avonturen. ma even een vraagje op welke dagen zijn jos en ik geboren in verband met een bezoek aan een tempel met een dag boedda wij gaan stoppen morgen weer vroeg op tot mailse adiejohelele

Remy

Wat een dag, wel prachtig mooi zo te lezen. Slaap lekker.

PS: Pa, Ma, Het logboek heb ik gestuurd (ook als bijlage)

Suus

He
het is maar goed datjullie als jullie thuis komen het logboek nog eens door kunnen lezen.Jullie maken zoveel mee dat je de helft zou vergeten als je terug komt. Nu de foto's nog waar we allemaal op zitten te wachten! De kanarie heeft al een paar keer de pan ontsnapt.. wat een herrie maakt hij! Hoe gianno het zegt hij is echt niet meer verlegen , nee hij voelt zich meer dan thuis..
Nou blijf vooral schrijven en genieten! Als ik zo jullie verhalen lees wordt dit denk ik niet de laatste verre reis die jullie zullen gaan maken met al die belevenissen!
geniet!!!

Huib en Lia

Hallo allemaal
Wat leuk om dit allemaal te lezen.
En zo te horen hebben jullie het goed naar je zin.
Wel vroeg uit de veren elke dag maar zo te lezen wel de moeiten waard.
Nog heel veel plezier
gr Huib en Lia

Buck Denies

Wat een fantastische avonturen beleven jullie met de hele groep zeg! Heel leuk om te lezen, en wij ( de Denies kids) zullen deze blog ook zeker blijven volgen om op de hoogte te blijven!

Heel veel plezier en genot toegewenst, en uiteraard de groeten aan Carin & Arthur en de rest van de groep!

Ada van Wijk

Wat een belevenissen ;wat een pracht vakantie hebben jullie.Geniet van alles: avonturen , eten ,drinken en nou ja slapen kan je thuis ook.De kwakertjes en Tatum missen Leo ernstig.Het kan ook het oude brood zijn.Groeten aan iedereen en blijf schrijven.Ada.

Han en Joke

Hey luitjes, leuk om te lezen hoe jullie genieten van deze prachtige vakantie! Veel plezier nog.
Groetjes uit dit koudekikkerland.