adiejo.reismee.nl

weer thuis

Hallo allemaal, na een lange vlucht van 12 uur zijn we dinsdagmorgen om 9 uur geland op schiphol. Onze lieve thaise gids Hing heeft ons uitgezwaaid en begeleid tot we allemaal ingecheckt waren. In de bus bedankte hij ons nog. Wij waren een vely nice gloup . Ja hij sprak een beetje erg gebroken engels, hij maakte van de r een l . als je dat eenmaal wist was hij wel goed te volgen. Hij was een prima gids. Als we bij een markt of zo geweest waren had hij ook vaak vreemd fruit of zo gekocht , vertelde er dan wat over en deelde het dan uit., zelf zou je dat niet zo gauw doen. Hij woonde in Cha-am tegenover de pizzabakker. Hij heeft een schatttig dochtertje van 3 jaar , zij kwam er gezellig bij zitten, erg leuk.. Hing BEDANKTvoor alles! Op schiphol stond ons busje ons al op te wachten. Prima bedrijf, als jullie nog eens met een busje naar schiphol moeten........ wij hebben het telefoonnummer.Thuisgekomen eerst even een lekker bakkie koffie met pa en ma en jos en henk. Daarna even een tukkie gedaan want slapen doe je niet echt in het vliegtuig. en dan gaat het weer beginnen de wasmachine vullen, boodschappen doen en heerlijk genieten van een bruin broodje met heerlijke oude kaas. mmmmmmmm. woensdagom half 7 moest jos al weer werken. Leo en ik donderdag (we moesten vanmorgen schrappen!)Leo en Ada zijn de hele week nog vrij. Al bladerend in mijn dagboekje zijn er toch nog hoogtepunten die ik maandag niet genoemd hebt . Zoals het eten in de hele hoge flat,de schitterende voorstelling van Siam Naramit met de 150 artiesten, de olifanten op het toneel endoor de zaal.Het schitterende zomerpaleis. De ongelofelijke ervaring van de markt op de spoorlijn, alle spullen naast de rails, jeloopt tussen de rails en dan komt die hele grote trein eraan. spektakel! Met de james Bond boten naar de drijvende markt, wat we daar allemaal niet zagen.... Het varen op het vlot op de river kwai. Het oplaten van de wens lampions die verlicht de sterrenhemel tegemoet gaan en ze volgen tot je ze niet meer ziet.. Het recreerende gezinnetje op de plaat piepschuim waar ze mee voeren en ons vrolijk begroette.De vrolijk met lampjes versierde fiets tuktuks waar mee we door donker ayutthaya fietsten en stopten bij de verlichtte ruïnes. Het eten van de insekten.Met de taktak de berg op om de schitterende rotspartijen te zien.Het drijven op het vlot op het mooie meer waar ik nog lekker in gezwommen heb met arthur. Het fietsen door het thaise dorpje waar wij de bezienswaardigheid waren en vrolijk werden begroet.Het internetten met onze voeten in de bak met knabbelvisjes wat hebben we gelachen. De olifanten tocht dat was toch wel een klapstuk voor iedereen. het varen op het bamboevlot . het bezoek aan de langnekken. De treinreis in de smerige trein maar die we toch voor geen goud hadden willlen missen.De lieve mensen die we hebben ontmoet. het eten in de diverse restaurantjes. Nou ja het was gewoon geweldig. we gaan alles nog eens beleven alswe met onze pa en ma en dekinderen en kleinkinderen de film gaan bekijken. Dat opa en oma op een olifant hebben gezeten dat willen ze heel erg graag zien. De fotos worden er een dezer dagen opgezet dus blijf afen toe even kijken. Wij vonden het erg leuk om dit reisverslag te schrijven en hebben heel veel leuke reakties gekregen, wat erg leuk is om te horen. groetjes en we gaan sparen voor voor een leuke reis. ajuu. adiejohelele.

Corrie

Wat een mooie vakantie hebben jullie beleefd. Een vakantie om nooit meer te vergeten. Die olifanten en de trip over de river kwai. Zal best nog meer ervan horen. Ben blij dat jullie weer thuis zijn. Dikke kus van je schoonzus Corrie

irma

nou welkom thuis allemaal en dat is weer even met beide voeten op de aarde terugkomen. Heb genoten van jullie reisverslag, jullie hebben zoveel gedaan en gezien, dat jullie hard aan vakantie toe zijn. ha ha.
Sterkte voor de komende week als jullie allemaal weer gaan beginnen.

Carin en Arthur Denies

Lieve Jos, Ada en Dinie en natuurlijk ook de mannen.
We zijn inmiddels wer een beetje gewend aan de kou en het werkzame leven, nog wel last van de jetlag.
We hebben met veel plezier
'onze"reisverhalen gelezen en daarvoor hartelijk dank, het maakt onze fotoreportage compleet!
Leuk al die o ja daar zijn we ook nog geweest momenten.

Nogmaals bedankt, jullie waren leuke reisgenoten
Arthur en Carin