adiejo.reismee.nl

busdag en avontuurlijk eten

vanmorgen om 8 uur zouden wij vertrekken uit loei. dat werd half 9 want er was iets met de accu. toen was er een overschot van was. er bleven sokken over... gedoneerd aan de chauffeur. toen een lange rit met de bus. even een koffie stop. en verder gingen we weer . het was een mooie rit door mooie natuur landschappen,bloemenkwekerijen, rijstvelden., gebergte a la ardennen maar dan anders. we stopten bij een hele mooie tempel. er werd ook les gegeven door een monnik aan pubers. het ging over omgangsvormen en manieren, wij dachten dat ze naar een conferance luisterden want er werd vreselijk hard gelachen. dus dat is een hele leuke les en leerzaam tegelijk. dit is een gebied waar geen toerisme is en wij waren dus de enige. wat anders dan b.v. het zomerpaleis waar we eerder waren. Hij was schitterend mooi. we hebben ook nog een velletje bladgoud op een beeld geplakt en over de gong gewreven. als je dat op een goede manier deed gaf dat een hele mooie warme diepe klank. bij ada is het gelukt.(rein geweten?) .voor de googelers de tempel heette Wat Neramit tempel. rond 2 uur waen we gaar en hongerig bij een mooie lunchlokatie aangekomen. het heete het rain forest, dus regenwoud. het lag helemaal tussen de bomen, aan een rivier het was een idyllisch plekje.zelfs de muggen er waren er diversen geprikt. toen even bijkomen aan de rivier. een rotsige stroom. onze 50 jarige benjamin Arthur stond natuurlijk weer IN de rivier op een rotsblok met sprongen a la tarzan. toen weer in de bus gelukkig maar 3 kwartier. Er hing een spandoek met welkom stipreizen. het is een schitterend hotel in phitsanulok het heet RueanPhae Park Hotel nieuw chinese inrichting heeerlijk welkomsdrankje en heerlijk vochtig lapje om te verfrissen wat nodig was want jammer genoeg voor jullie het is hier een graadje of 30 minimaal. de een deed een tukkie de anders een heerlijke regendouch, de andere het zwembad testen en wij jos, henk en dien de omgeving verkennen. Stuitte op een grote supermarkt MET een KFC dus vanavond gaan we europees eten. maar eerst nog een uitje. om 7 uur werden we opgehaald (met zn 16en) door een truck-truck , rara wat is dit nu weer . nou een 45 jaar oude veewagen met bankjes weerszijde op weg naar de insekten snackbar. we kregen een snackschaaltje met: (alles gefrituurd) kikkers, kakkerlakken, bamboewormen, sprinkhanen zijderrups. het was even doorbijten en kauwen. maar ik(dinie heb een zijderupsje (leovantoor zei morgen komt er een draadje uit dr kont) , sprinkhaan en worm gegeten. Arthur heeft zowat alles gegeten. de verkoper gaf toen een conservenblikje met insekten maar met een foto van ons er op die je kon kopen. natuurlijk heb ik dat gekocht. dus de eerst volgende verjaardag heb ik de snacks alvast in huis haha. Ria iets voor jou? verder in de truck-truck naar de markt. aan het einde van de markt was het vliegende groente restaurant. ja ze verzinnen hier van alles om maar geld te verdienen. maar het was weer een attraktie. Henk ging eerst. met een schort aan, boven op een hele oude bestelbus gaan staan met een vuilnisbakdeksel in de hand. de keuken was 10 meter verder . de kok maakte een soort van spinazie roerbak prakje. en onder tromgeroffel van de plaatselijke harmonie (oma tandeloos 120 hoog heupwiegend, opa achter de drum , oom met de bekkens en tante met de tamboerijn) werd de spannning opgevoerd na een grote steekvlam werd de spinazie prak achterstevoren naar de ontvanger gesmeten. je moest hem opvangen met dat vuilnisdeksel. Henk ving hem en dinie ook en de briellenaar ook de rest wilde durfde of had zijn goeie goed aan. hilariteit alom. daarna gingen we het eten nou het was heerlijk. toen terug met de truck-truck en hebben we ons af laten zetten bij de KFC waar we lekker friet hebben gegeten en een kipburger. nu zitten we dit hier te typen onder afschuwelijke karaoke van een chinees die denkt dat hij onontdekt talent is mijn oordoppen liggen boven want anders had ik ze ingedaan maar we gaan nu vluchten zo erg het is ook de hoogste tijd want morgen mogen wij er weer om half 6 uit. we hebbe nog geen tijd gehad om uit te vinden om fotos bij te voegen dinsdag komt nog bedankt voor alle leuke reakties . jullie denken misschien wie zijn die anderen, maar ieder heeft het thuisfront vermeld van deze site. dus ook hun kinderen lezen dit verslag. wij moeten de groeten doen van thieu en mieke. de kinderen van karin en arthur. wij zullen het doorgeven. groetjes uit thailand.

Silvano

Hoi, leuke verhalen!Jammer dat er nog geen foto s zijn.
Als je nog een keer van dat gefrituurde ongedierte tegenkom dan zou ik dat graag willen proberen,hou wel van iets nieuws proberen.Net zo als vandaag, best lekker kanarie met een beetje pastasaus!
Veel plezier nog.

ps voor de mannen Suarez gelijk gescoord bij zijn debuut en kreeg staande ovatie

Milan

Hoi oma en opa,

Vandaag was het donderdag en daar hoort bij dat wij samen gaan gymen. Ik wilde eigenlijk alleen maar met jou,oma Josje, gymen, want dat doen we altijd en dan komt opa oppassen op Bo. Maar jullie kwamen echt niet en ben ik toch maar wel gewoon naar de gym gegaan. Ik vond het wel leuk, Mike was er en Suffie puffie (sophie) ook. Ik heb weer super hard gerend en van het klimrek afgesprongen. Ik hoor van papa en mama dat jullie het heel erg leuk hebben, fijn hoor. Heel veel plezier nog!

Dikke kus van mij en mijn kleine zus Bo