adiejo.reismee.nl

goudenhoogtepunten met ster en slingers.

vanmorgen om 6uur weer de wekker met de automatischepiloot , wassen,plassen poetsen. slaapwandelend naar de ontbijtzaal.halverwege het ontbijt worden we langzaam wakker. om 7 uur weer in de bus.inmiddelshebben wij stipreizen verandert in stip REZEN. om 8 uur waren wij in het olifanten kamp. we waren moniek toch wel heel erg dankbaar achteraf want het wasnog heel erg rustig en hadden alle gelegenheid omde olifanten goed te bekijken en te voeren en te aaien te fotograferen.het was zo erg leuk . jeliep er gewoon tussen door en als je eten in je handen had kwamen die slurven langs en om je heen. de o lifanten gingen baden in de rivier ze deden allerlei kapriolen gingenonder water (de spatiebalk werk erg slecht) . spoten water met hun slurf. veel leuker dan in een circus. daarna kregen we nog een show .er werd voorgedaan hoe ze vroeger hielpen in het oerwoud.gingen voetballen. seedorf moet hier maar eens naar kijken. het klapstuk was toch wel de olifant die een schilderij maakte. hij(of zij?) hij tekende een olifant een bos bloemen en gras. heel voorzichtig tekende hij . als zijn kwast droog was gaf hij hem aan de oppasser die doopte in en hij ging weer verder waar hij gebleven was . hij ondertekende met zijn naam. Arthur heeft dit schilderij gekocht. daarna moeten we inschepen voor de olifantentocht op een platform in het bakje stappen op de olifant leo en ada hadden de grootste. ada met haar hoogtevrees vond dit echt een hoooogtepunt. al schommelend daalde wij de rivier in hoeeeee wat steil naar beneden. we gingen door water, door de jungle, langs rijstvelden het was fantasties!!!!!!!!!!!!!!!. er is van deze hele dag een dvd gemaakt die we hebben gekocht kado voor jos. toen nog even naar de kliniek geweest en de kraamafdeling wat schattig die kleine olifantjes. daarna hadden wij de vlottentocht we zaten met zijn 6 en op een klein bankje met de voeten in een laagje water op een bamboevlot voor en achterop een gondelier zonder zang . wij dreven mee met de stroom. na 3 kwartier weer in de bus.we gingen heerlijk lunchen in een orchideenkwekerij. schitterende bloemen, vlinders i n mooie sfeer. veel fotos gemaakt leuk voor sil. daarn weer in de bus om naar de langenekken te gaan. dat is een dorpje waar vluchtelingen van 3 stammen woonden. het bijzonders waren toch wel de vrouwen met die gouden ringen om hun nek. die hebben jullie vast wel eens gezien op fotos. die ringen zijn wel 5 kilo zwaar. we hebben voor de foto een halve voor gekregen. kon amper praten maar wat een gewicht. het waren schitterende meisjes behalve 1 die heeft henk een donatie gedaan voor een oogcorrektie. wat spulletjes gekocht (die zagen we savonds op de markt voor een kwart van de prijs maar we zien dit als direkte ontwikkelingshulp. daarn weer naar het hotel in turbo de koffer gepakt die met de chauffeur naar bangkok gaat . in de nachttrein is weinig plaats voor de koffers vandaar. de groep ging eten in een thais restaurant.dit was een beetje het afscheid van moniek die hier woont.wij hadden het een beetje gehad met de rijst, kregen ooghoekkriebels die naar chinese stand gingen. wij wilden er toch even bij zijn en jos heeft voor haar verjaardag een verjaardagsdrankje geschonken. daarna zijn wij naar iets europees gaan zoeken en verdaagden in de burger king. jammie (thuis halen we onze neus ervoor op) om 11 uur stortten wij in dromeland.maar morgen uitslapen. en we hebben een verrassing voor jullie de FOTOS komen eraan. en remy het wisselgeld zit NIET in de bilnaad! wij gaan stoppen en weer genieten van deze verjaardagsdag in heerlijk warm zonnig changmai en windstil groeten van de stip rezingclub.

Daan, Lot, Milan en Bo

Lieve (o)ma,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen zijn ze je verjaardag niet vergeten en hebben jullie het gezellig gevierd. Nou hier drinken we een drankje op jou! Erg leuk om de foto's te zien, hebben we een beetje indruk hoe jullie er zo bij zitten op een vlotje. Nou bij jullie is het een stuk lekkerder weer dan hier. Het waait hier alleen maar onstuimig en het is herfstachtig, dus geniet maar lekker van de zon daar. Echt superleuk dat jullie het zo naar je zin hebben en volgens mij lachen jullie ook erg veel, wat alleen maar goed is natuurlijk. We gaan elke dag toch wel uitkijken naar het reisverhaal wat weer op jullie site staat, zo houden we alles helemaal bij. Heel veel plezier nog en geniet van jullie vakantie. Groetjes aan allemaal

Kus,

Daan, Lot, Milan en Bo

Corrie van Balen

Wat hebben jullie toch vreselijk veel mooie dingen gezien. Zo te lezen steeds erg vroeg uit de veren, maar dan is de natuur ook nog wakker aan het worden. Leuk de foto van het vlot, nog heel veel reisplezier, de strandvakantie erachter aan is dan om weer op krachten te komen.

Martin

Ik heb geprobeerd ook Lieske enthousiast te maken voor zo'n avontuurlijke reis naar Thailand door een heerlijke Thaise wokschotel voor haar te maken. Ging allemaal best goed totdat de rookmelder afging.(waarschijnlijk te weinig olie in de pan). Maar ja, koken is net als met alle andere dingen(je weet wel): "De eerste keer, altijd lastig"). Maakte allemaal niet uit, volgens Lieske is alles beter dan de insecten-snackbar.
Geniet verder, we blijven jullie volgen.

Sander, Mariel en Milan

Hmmm lekker hoor die insecten. Het blijft leuk om elke keer de verhalen te lezen en nu dan ook 2 fotos te kunnen zien. Hier stormt het de laatste dagen, maar het vriest in ieder geval niet. Verder alles gewoon zijn gangetje. Ben benieuwd hoe jullie treinreis is geweest.
Geniet er nog lekker van en tot snel.
x