adiejo.reismee.nl

nachttreinreis en het STRAND

hallo allemaal. waar waren we gebleven. gisteren in het leuke koffietentje gemaild over de marmeren tafelblad wat henk aan gruzelementen liet vallen., bij het inleveren van de sleutel werd hem verteld dat hij 3000 bath moest betalen. dat is 75 euro. dat was hij niet van plan. we hebben het moniek en hing verteld. zij hebbewn gepraat als brugman en de prijs was gezakt tot 1500 bath. toen we hoorden dat hing dit heeft betaald omdat we anders niet konden vertrekken of de politie zou komen heeft henk hing betaald en konden we weg. dit was de eerste keer dat wij een negatief gevoel hadden over de service van een hotel . en stipreizen voor hetzelfde geval had dit blad op een voet gekomen. in 3 busjes naar het station waar de trein klaar stond. model uit de eerste wereldoorlog. en erna nooit meer schoongemaakt. de hele groep zal in een coupe. we kennen elkaar nu goed dus we hadden dolle pret en werden familiair. we zaten met zn2en tegenover elkaar. de ramen stonden helemaal open (ARKO). we tuften door dorpjes, landschappen , heuvels en akkerland wat in de brand stond. geen zin om onkruid te trekken? soms vlogen de asdeeltjes door de coupe. om 2,45 waren we vertrokken. om 8 uur kwam de beddenopmaakmeneer. hij maakte je bed op en het bovenste bed werd neergeklapt. omdat je nu nergens meer kon zitten. gingen wij maar liggen op dat WEL kraakheldere lakens. wij hadden smiddags ook nog een treinstuwardess. zij zorgde voor drankjes. en sopte met haad 1000 dingendoekje alles schoon ze had er als minstens 400 dingen mee gedaan. van wc brill tot tafeltje. (soort tineke schouten). dus wij lagen om 8.15 uur plat. om half 9 was het al stil. het eentonige gestamp, het getoeter (daar was hij dol op die machinist ) het aankomen in de stations. het omroepen, je kon naar van alles luisteren. toen ik op bed ging liggen dacht ik Dien stil op je rug blijven liggen. naat mij een richel van 5 cm breed met een grote dikke laag stof. als ik op mijn zij zou gaan liggen dan lag ik er met mijn neus 5 cm vandaan. rechtsboven mij een flinke spinnenweb en linksvoven mij de tlbalkbak. daar zaten zoveel insekten in even in de frituur en je had een flinke gezinszak met thaise snacks. het was maar goed dat sietske met haar longproblemen is gaan vliegen met haar man. dit had niets voor haar geweest. de volgende morgen snoot ik mijn neus en alles was zwart. leo deed een vochtig doekje over zijn gezicht en zei. ik lijk wel een mijnwerker. om half 6 gingen de gordijnjes open en om beurten kwam er een verkreukeld hoofd te voorschijn. jos en henk waren natuurlijk allang weer klaar. dat was al snel want poetsen en wassen zat er niet in. om 6 uur arriveerden wij weer in hektisch bangkok. en wie stond daar....... onze chauffeur met de busboy (weten jullie het nou al waar dat wisselgeld zit) wij voelden ons erg vies alles was plakkerig en zwart. je tanden nog niet gepoetst, kreukelige kleding (en gezicht) toen naar een hotel waar we gingen ontbijten.we snakten naar een douche en waren rond 11 uur in het hele mooie golden beach hotel we zitten op de 17de etage met balkon en zicht op zee. als we het hotel uitlopen de straat oversteken dan sta je op het strand. Het zee water is warm. het is nu half 10 zitten op een terras in topje op de laptop van het cafe dit te typen met 28.5 graden errug he we hebben dus ons eerste relexmiddagje gehad op het strand lekker gezwommen en gezond toen heerlijhk gegeten getypt en nu gaan we naar bed als we nog even een drankje gedronken hebben. doei.xxxxxxxx adiejohelele.

jkroes@kabelfoon.nl

nou dat wordt sparen natuurlijk, bas kan er niet meer onderuit wat een geweldige reis . vergeten jullie mama niet onder het hotel rechts de voetmama lief wijffie, en natuurlijk de garnalen wel duur hoor, maar hartikke lekker. hier geen nieuws alleen dat hans verkering heeft, 4 dagen naar spanje geweest. leuk he, wij aan de peen en uien en jullie aan de garnalen, scooter huren is ook gaaf, lekker relexen en tot mails, joyce

lia

Hallo vakantiegangers
Elke keer weer een leuk verhaal van jullie
Nu weer de trein reis erg herkenbaar bij ons liep de hut nog vol kakkerlakken brr
Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
Geniet er nog van
gr lia x